Nota juridica  |  Politica de confidentialitate  |  Termeni si conditii  |  Linkuri  |  Contul meu  |  Carte de oaspeti  |  Harta site  |  Contact

Ai uitat parola ?     |    myE46
User [ Not logged in ]

Identificare   |   Aplicabilitate
Site-ul Neoficial BMW E46 - Romania

DIY valabil pentru:
E46 Sedan/Touring/Coupe/Cabrio/Compact
motoare 6 cilindri benzina (M54Bx - si prin analogie M52Bx)
Scule necesare:
- tubulara lunga 16mm
- prelungitor 3/4" + cheie 3/4"
- cheie bujii 16mm
- surubelnita plata
- tubulara 10mm / cheie clichet 1/2" 10mm

Piese necesare:
recomand bujiile NGK BKR6EQUP pentru ambele tipuri de motoare (PN 12129071003)
Bujiile se schimba cu motorul rece !



Primul pas il constituie indepartarea carcasei microfiltrului: 4 torx-uri de 35 pe care trebuie sa le desfaceti. Aveti grija la inlaturarea cablurilor atasate de carcasa:
Urmeaza indepartarea insonorizantului de plastic ce adaposteste bobinele. Se desfac cele doua piulite hexagonale de 10mm:
Pentru a ajunge la bujii, se vor de-mufa bobinele. Exista o siguranta de metal ce trebuie ridicata pentru a permite mufei-tata sa iasa:
Bobinele cilindrilor 1 si 6 sunt legate la doua fire de masa. Urmeaza indepartarea bobinelor, realizata dupa desfacerea perechilor de cate 2 suruburi de 10mm/bobina. Atentie ! - la re-montare, acestea trebuie stranse la 12 Nm, adica foarte putin - nu e nevoie de cuplu mare de strangere intrucat exista riscul spargerii ebonitei din care e facuta bobina. In plus, rolul suruburilor e mai mult de fixare:
Odata scoase bobinele, urmeaza bujiile. Cheia cu prelungitor trebuie perfect centrata in timpul operatiunii de defiletare... Pentru extractia bujiei am folosit o cheie de bujii in T cu garnitura de cauciuc in interior (cea cu prelungitor a fost utilizata doar la desfacere initiala/strangere la cuplu):
Inainte de instalarea bujiilor noi, e bine sa curatati partea interioara a capacului chiulasei (acolo unde face contact garnitura metalica a bujiei):
Pentru instalarea bujiilor noi, puteti folosi urmatorul truc: cu ajutorul unui furtun veti avea control total asupra rezistentei intampinate la infiletare, astfel incat pozitia bujiei sa fie cea corecta (nu vreti sa stiti ce inseamna un filet stricat sau o bujie prost infiletata in chiulasa !).

Bujiile se strang la 30Nm (atat cat sa se aseze garnitura).

Nu recomand ungerea filetului cu ulei sau cu orice alt lubrifiant din doua motive:
1 - agentii de ungere modifica cuplul de strangere (cei 30Nm devin 40-50...)
2 - orice depunere de pe filet se solidifica sub presiunea gazelor si a temperaturii extreme din interiorul cilindrului, cauzand probleme la viitoarea defiletare/inlocuire a bujiei

In momentul strangerii, atrag din nou atentia asupra pozitiei perfect centrate a cheii cu prelungitor, altfel exista riscul spargerii bujiei ! De asemenea, nu purtati manusi - trebuie sa puteti fi in stare sa simtiti orice posibila rezistenta si de asemenea, sa "masurati" forta de strangere (in caz ca nu folositi o cheie dinamometrica) - lucru care poate fi afectat de purtarea manusilor.
La final curatati depunerile de pe fisele bujiilor inainte de re-instalare... nu uitati cele doua fire de masa !
Inlocuire bujii                                                                                                                                                    DIF: 4 / 10                 RSK: 10 / 10

Autor:                                                 Reproducerea acestui material fara acordul autorului este interzisa.                             Ultima actualizare:
Admin | E46.ro                                  Copyright © 2010 E46.ro                                                                                                   28/07/2010
Copyright © 2010 - 2012 E46.ro - Toate drepturile rezervate